Funderingar efter terminens första föreläsning

Jag kunde inte låta bli att fundera lite extra efter dagens introduktions föreläsning i en fråga som jag faktiskt inte vet vad jag tycker. Det gör mig nästan lite tokig, att inte veta. Personlig integritet? Det är en fråga som i hög grad är aktuell, och det är en svår fråga. Är jag beredd att låta någon göra en ingående kroppsvisitering på en 12 årig flicka för att kunna reda ut ett mord? Svaret kan låta tämligen enkelt. Hur kränkande kan en ingående kroppsvisitering egentligen vara? Funderar jag lite längre vet jag inte. Ingående kroppsvisitering, det kan ju faktiskt sträcka sig till de mest intima delarna. Vad är egentligen ett godtagbart ingrepp på en människas integritet i ett demokratiskt samhälle?

K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0