History C och K

C och jag började i samma klass i fyran. Då var vi inte ett oslagbart team. Vi höll oss på varsin kant. I femman anklagade jag C för att mobba en annan tjej i vår klass. Jag var en stolt kamratstödjare. C fick sitta i möte med vår fruktade idrottslärare. Hon kontrollerade att  vi åt frukt och att vi hade duschtvål. Då tror jag inte att C gillade mig särsklit mycket. I sexan började C bli coolare än vad jag var. Hon hade Filippa K byxor och vitt nätlinne, Det var respekt. Jag var fortfarande scout K. Liten och lite små töntig. Vi blev senare ordförande i skolans elevråd tillsammans. Vi konspirerade mot skolstyrelsen och lyckades få till ölreklamslogans på skoltröjorna. Vi staratade en matteklubb tillsammans, eftersom vi båda var lika obegåvade på området. Det var början till en lång vänskap.
C vad har jag glömt?

Vänskap bygger på respekt och förtroende.

K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0