Jag har sett dig som en gång stod längst fram

           

Medan K kör matblogg, och jag håller med det var en hemskt god paj, så har jag skrivit viktiga listor. Men bland mina sparade filer hittade jag ett dokument som hette Rymma till stora städer, som jag måste ha skrivit en kväll i sommras. Det är egentligen bara en massa ord som är sammansatta, men tillsammans tycker jag dom skapar en berättelse på vad man kan längta efter en helt vanlig julinatt.


Rymma till stora städer. Rymma till paris eller new york. Gå runt i rosetter, fina hattar, höga kjolar o vita tygskor som aldrig blir smutsiga. Köpa en rosa miu miu väska.

Träffa en söt pojke som skulle spela gitarr o sjunga för mej, o pussa mig hemskt mjukt i nacken. Sitta på tak o dricka öl. Se solnedgången nere vid hamnen.

Dansa dansa dansa. Gå på nattbio, stanna uppe hela natten. Äta frukost ute.

Varm bagel, nypressad apelsinjuice, en hallonsmoothie och en kaffe o ta med.

Sova utan duntäcke, med öppna fönster o vita gardiner som fladdrar. Höra taxibilar tuta och en stad leva. Köpa modemagasin nere på hörnan. Vara kreativ. Sjunga, dansa, pyssla.

Vara hemma i främmande städer. Det är allt jag önskar en sommarnatt i juli.



C
 


Kommentarer
Postat av: lisa

Oj! va härligt skrivet.

jag vill också vakna i en ny stad varje morgon.

KRAM

2008-08-27 @ 00:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0