Kan jag bli vän med en bil?

Idag har jag cyklat genom Stockholms stad fem gånger om känns det som. Gärdet - Universitet tre gånger och därifrån trampade jag målmedvetet mot Söders höjder där fika väntade med en kär gamal vän. Staden är full av cyklister, det känns liksom som en ny trend att cykla. Jag gillar den starkt. Så starkt att jag nästan funderar på att köpa cykelhjälm. Synd bara att det är så fruktansvärt fullt. Jag insåg under min cykeltur och jag i princip var den enda utan cykelhjälm. Jag kände mig nästan lite kal och hjälplös mitt i Slussens hysteriska biltrafik. Mot bilarna är jag endast ett blött mjukisdjur. Är cykelhjälm befogat?   

Sov gott
K


Kommentarer
Postat av: E

JA, cykelhjälm är befogat.

2008-11-23 @ 21:37:18
URL: http://metrobloggen.se/eileen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0