Vad jag bryr mig om nu är att du ligger vaken när regnet slår mot fönstret

   

Efter en av de trevligaste middagarna på länge, spenderade jag en liten stund på en parkbänk. Tillsammans med någon som gör mig lugn och inte alls sådär uppe i mig själv som jag oftast kan vara. Och det tycker jag är en fin egenskap.
Att man kan plocka fram sidor hos människor som man inte trodde fanns där. Så medan neonljusen på balkongen över oss blinkade ,så kändes allt helt plötsligt lite lättare och inte alls lika avgrundsdjupt. Att sen få höra att man är saknad av någon, som man inte alls trodde brydde sig längre, gjorde inte den här kvällen sämre.
Så med det säger vi godnatt och försöker sova.


C


Kommentarer
Postat av: En Älskarinnas Bekännelser

Hoppas du sov gott.

2008-10-11 @ 09:59:53
URL: http://secondlady.blogg.se/
Postat av: V

Stunder på parkbänkar kan vara hemskt vackra.

2008-10-12 @ 21:01:41
URL: http://psalmijanuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0