Lets get back to work

Haft en undebar helg, en fullspäckad helg som avslutades mer eller mindre dramatiskt.
 
Fredag: mys med en vän efter jobb och sysselsättning med vissa journalitiska inslag.

Lördag: kappsegling i Saltsjöbaden. Åkte hemmifrån innan det mina föräldrar kommit hem från en 50 års fest. Vi är nöjda med vår placering och jag föll inte övebord som på träningen i onsdags. Annars var det mest kallt, men oj vad jag älskar vind och hav. Sittning på kvällen. Jag svansade runt på dansgolvet som en tok och stupade i säng vi halv fem.

Söndag: Resultatet av min utekväll slutade med ett tre centimenter djupt jack i mitt i lår. En läkare med stor sexappeal fick sy ihop min arma skada. Jag har aldrig sett så mycket blod i hela mitt liv och samtidigt som blodet forsade fick jag en lätt panik. Vad gör man när man bor ensam och inte ens har plåster? Jag sprang ut på gatan, skrikandes och gråtandes, varpå en 25 årig kille som varit och köpt frukost (säkert till hans hemsläp som låg hemma och väntade) hysteriskt började skrika att vi skulle ringa en ambulans. Tur att det kom en äldre dam som var lite mer rationell i sitt tänkande, hon kunde stoppa blödningen och körde mig till akuten.  Nu har jag blodbrist och är trött.
 
K  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0