Lycklig blå ballong svävar




Idag har jag kampats ute på baggensfjärden. Första seglingen gick sådär och det värsta av allt. Det var lite av mitt fel. Ginnaker fallet trassalde sig och vi släppte tre båtar. Som fördäcksgast är det en pers. Jag har ångest. Andra seglingen vann vi och det är en bedrift. X antal berömda seglare med OS guld i fickan kryssade över mållinjen efter oss. I hamn klättrade jag upp i masten slog armen blå. Det är högt och mäktigt. Dagen avslutades med punch och ärtsoppa och fina gubbar i hatt spelade och sjöng.  Imorgon skall det blåsa stormbyar, det betyder att jag kommer se misshandlad ut på måndag. Fördäcksgasten tar de hårdaste smällarna. 

Nu har jag faktiskt vilat lite, men laddar för inflyttningsfest ikväll.
 
K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0