För där rör dom på fötterna, svänger på höfterna



Idag har jag ett uppdrag. Min käre mormor och morfar är hit bjudna på middag. Jag känner mig som ett duktigt barnbarn. Kanske tar de med sig min födelsedagspresent som jag inte fått än. Ibland gäller det att vara smart. Jag kommer bjuda på Squarssoppa med en samk av curry och kummin och hemmabakad Fuccacia ala Laila. Denna mer eller mindre exklusiva måltid kommer att avslutas med hemgjord äppelkaka på pallade äpplen och vaniljsås. Morfar kommer nog vilja ha en svart kopp kaffe med socker och mormor te. Morfar skulle nog också vilja ha en whisky, men det är inte som finns i mitt spirskåp. Däremot en jäger, då kan det bli fest.

K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0