Vad vet du om att inte vilja vakna längre?

 från tidningen Lula.

Jag bor ju som sagt i en studentstad där man cyklar vart man än ska. Men härromdagen såg jag att min korg hade börjat falla samman. Så nu har jag med hjälp av ett tjockt brunt snöre sytt ihop korgen igen. Ser ut som ett brustet hjärta som lagats lite halvslarvigt. Och det tycker jag är så hemskt charmigt. Som att min cykel blivit hjärtekrossade och förtvivlad men sen har hjärtat läkt ihop med lite hjälp. Det kommer aldrig bli lika helt och fint som innan och cykeln komer aldrig mer att vara densamma.Men den är hel, i alla fall för stunden. Nu funderar jag bara på att döpa den. Har ni några förslag?
Vanligtvis heter mina saker Konrad eller Torsten. Men det känns inte riktigt rätt mot min sorgsna lilla cykel.

C

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh. dina ord går rätt in i mitt hjärta och själ.

och, åh. vad vackert. imorgon, ska jag hitta hans skåp. jag ska följa han med blicken och le. le och le. åh. underbart! och ett fint namn på en cykel är jörgen. fast jag kanske är ensam om att tycka det. och ett annat fint är hulda.



dina ord är otroliga.

2008-09-21 @ 14:52:50
URL: http://tvillingsjal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0