När tentaperioden inleds vill jag plötsligt bara fly. Fly från allt



Just nu är mitt liv tämligen enformigt.
Jag vaknar.
Äter havregrynsgröt med massa honung och mjölk.
Tar cykeln genom staden. Blir glad av det fina vädret och vackra färger.
Loggar in på Studentpalatset, pantsätter mina nycklar eftersom jag inte fått campuskortet ännu. Bokar en plats i magistern.
Studerar. Jag lär mig massa paragrafer och försöker förstå.
Vid tolv väntas lunch. Lunchen är dagens höjdpunkt. Mat är gott och mat är ännu bättre i härligt sällskap.
Nästa paus sätts klockan tre, då dricker vi kaffe och skvallar. Vår termin består nämligen av en massa smaskigheter. Jag försöker hålla mig utanför, men lyckas inte.
Vid fem börjar studenterna droppa av. Jag hämtade idag ut mina nycklar vid sex och cyklade hem. Solen sken fortfarande.
Jag längar till nästa torsdag. Då ska jag inte tänka paragrafer, det gör mig nämligen knäpp.

K

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh. förlåt. massa förlåt. dina kommenatrer kommer visst fram, och går direkt till mitt hjärta. grejen är att jag inte vill godkänna dom förrens jag har hunnit läsa dom, och varit säker på att jag svarat och dom senaste dagarna har tiden inte varit min. men dina ord är verkligen speciella för mig.



precis som din blogg. den är totlt underbar. och. din text. den är så unik att jag inte kan bli annat än glad. oh. du fina!

2008-10-09 @ 15:31:53
URL: http://tvillingsjal.blogg.se/
Postat av: elin.e

jag vet vad du menar!

2008-10-09 @ 21:07:42
URL: http://elineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0